η επιλογη του κινητηρα

yamaseamesa43029834222
Η επιλογή του κατάλληλου κινητήρα στο σκάφος είναι καθαρά θέμα μεγεθών. Πριν προβούμε στην αγορά εξωλέμβιας , καλό θα είναι να κάνουμε έναν κατά μεγάλη προσέγγιση υπολογισμό , ώστε να έχουμε την αρμόζουσα ιπποδύναμη στον καθρέφτη του σκάφους μας .





Υπάρχει ένας απλός , χονδρικός αλλά αποτελεσματικός υπολογισμός που είναι ο εξής :  
  
hp = (Knts)^2x(kg) / 13500 όπου :
hp =Η κατάλληλη επιλογή ιπποδύναμης για το σκάφος μας σε hp ,
π.χ. 100hp
Knts= Η μέγιστη ταχύτητα που θέλουμε να επιτύχουμε σε ναυτικούς κόμβους υψωμένη στο τετράγωνο
kg= Το συνολικό βάρος του σκάφους σε κιλά , με όλο τον εξοπλισμό του.
Για παράδειγμα , εάν είμαστε κάτοχοι ενός σκάφους με συνολικό βάρος στο νερό 1.150 κιλά (565 κιλά το σκάφος + 200 κιλά η κύρια μηχανή + 35 κιλά η βοηθητική + 200 κιλά καύσιμα + 150 κιλά το πλήρωμα) και επιθυμούμε τελική ταχύτητα 40 κόμβων στο μέγιστο ωφέλιμο όριο των στροφών ενός κινητήρα , τότε η ιπποδύναμη που απαιτείται είναι περίπου ίση με :

hp = (40x40)x1150/13500= 136.29 hp 

   Χονδρικά , λοιπόν ,για την επίτευξη μιας μέγιστης ταχύτητας 40 κόμβων σε ένα σκάφος συνολικού βάρους 1150 kg απαιτούνται περίπου 135-140 hp .Αυτό δεν σημαίνει ότι το σκάφος δεν θα μπορέσει να κινηθεί με μικρότερο κινητήρα , απλά θα περιοριστεί η ταχύτητά του σε χαμηλότερες τελικές ταχύτητες , της τάξεως των 30-35 κόμβων . Η επιλογή μεγαλύτερου κινητήρα είναι μάλλον ασύμφορη  και άσκοπη , λόγω του ότι οι τριβές που εμφανίζονται πάνω από τους 40 κόμβους δεν θα επιτρέψουν στο σκάφος να επιτύχει σημαντική αύξηση της ταχύτητας . Αντίθετα , η κατανάλωση καυσίμου θα αυξηθεί σε σημαντικά επίπεδα .  




0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Powered by Blogger